الجمعة، 29 يوليو 2011


توك توك توك ( صوت طرقات على باب خشبي )
زيييييييييييييييييئ ( صوت صرير الباب )
تك.. تك .. تك.. ( صوت خطوات )
كح كح كح.. هااااااااتشووووووووووووو ( دا طبعا بسبب التراب )
تششششك ( صوت إشعال عود ثقاب )
ي
ااااااااااااع ( خيوط عنكبوت )
تم تم تم تم ( صوت تنفيض فوتيه )
إيييييييييييء ( صوت صرير الفوتيه أثناء الجلوس عليـــ...
خلاااااااص كفايه فيه ايه
مش باشرح للناس الحالة
حالة ايه يا ستي.. عرفنا انك داخله المدونة المهجورة بقالك كتير واتملت تراب وعنكبوت من زمان.. مش لازم تقولي للنا
س بالموسيقا التصويرية يعني
خلاص بقى صلي على النبي.. حبيت اعمل جو ساسبينس مش اكتر
ساس.. إيه!!... اجري من هنا يلا خلينا نقول الكلمتين اللي جايين نقولهم قبل ما انساهم
يا سلااااااام.. على أساس انك انتي اللي جايه تتكلمي
طبعا أساسي أمال انتي؟
أنا صاحبة المدونة مش انتي
وأنا وانتي ايه يا مغفلة؟؟
اه صحي
ح ( وش مكسوف ) :q
وحشتوني
بجد بجد كل حاجه هنا وحشتني
وحشتني الفضفضة على زراير الكيبورد
وحشتني تعليقاتكم وردودكم وحماسكم لأي حاجه باكتبها
وحشتني افكاري وهذياني اللي مالهومش آخر
المرادي الغيبة طولت شوية.. بس كان لازم ارجع النهاردة
لأني زي الايام دي ومن 5 سنين.. كنت ساعتها باعمل بوست زي ده واقول للناس.. انا بقيت مدونة ولأول مرة.. وانتميت لعالم التدوين الساحر
يوليو 2006.. الرقم مش قديم قوي بس الأيام هي اللي بتجري بسرعة
هنا احتفلت بكل حاجه حلوة في حياتي
احتفلت بنجاحي وتخرجي.. احتفلت باعياد ميلادي واعياد ميلاد أصحابي
حتى احتفالي باكمال عدادي 1000 زائر كان برضه هنا :)
هو ماكانش هنا قوي.. اللي عارفيني من زمان عارفين المآسي اللي حصلتلي ومدونتي اللي اتسرقت واتدمرت مني مرتين
حتى عنوانها ماكانش winky wankoka - كان ساعتها pi
nsy winsy
ومن الكلمة دي سميت مدونتي: حاجة صغنونة.. من غير فذلكة
ومن هنا كمان أطلقت مدونتي الفلكية: نجمة في السما - برضه الله يرحمها -
كان مشروعي اني أقدم معلومات فلكية مبسطة للناس عشان مايخلطوش بين الفلك الحقيقي والابراج والعك اللي الاعلام بيحاول يسيطر بيه على عقولنا
ياااااااااااااااه... كانت أيام
ياترى هاقدر أرجع اللي فات؟
مش المواضيع اللي كتبتها ولا أعداد الزوار اللي انشغلوا وراحوا
هل قلبي هايقدر يرجع زي زمان.. يرمي كل حموله على الكيبورد ويستنى النصيحة من الغير
5 سنين يقدروا يغيروا كتير في حياة أي انسان.. ولازم وحتما اكون اتغيرت
لأن دي سنة الحياة
كل يوم من السنين دي مريت بخبرة او بتجربة .. حلوة او مرة
المحصلة النهائية اني لازم اتغير
عموما أتمنى ان التغير ده يكون للاحسن .. وحتى لو قلبي اتغير.. أتمنى ان روحي تفضل زي ماهي

كل سنة وانتو طيبين .. رمضان على الأبواب
أتمنى ان رمضان ده يرجعلي ذكرياتي الحلوة .. بقالي كتير ماحسيتش ببهجته.. بقالي كتير ما حسيتـــ...
كفاية رغي بقى ارحميني.. انا كنت عارفه اني لو سبتك دقيقة هاتعملي نوبة صداع عالمي
خلاص خلاص.. الواحد يعني ما يقدرش يبعبع شويه باللي جواه
يلا يا ماما لو سبتك لبعابيعك مش هانخلص
ياساتر عليكي متسلطة
ماشي ماشي حسابنا بعدين
خلاص هامشي اهوه.. ماتنسيش تبقى تيجي تاني تنضفي الدهولة دي
نعم نعم.. وانا انضف ليه يعني.. ماتنضفي انتي المكان.. ولا فالحه بس تقولي مدونتي وبيتي وحتتي وفشتي
وانا وانتي ايه يا روحي ;)

غلبتيني بالكلام.. يلا طيب دلوقتى نمشي من هنا
اوكي.. سلام يا اصحابي بحبكم :)

4 حط دماغك:

حسن ارابيسك يقول...

رمضان كريم
أنا واحد من الناس اللي تعبت من كتر ما انا رايح جاي على المدونة وكنت ببقا حزين لما القاكي بعيدة عنها لكن رغم ذلك فمدونتك دائما وأبداً تحمل عطرك المميز
تحياتي

وينكى يقول...

كل سنة وانت طيب يا أرابيسك
ان شاء الله مش هابعد قوي كده تاني :)
ارق تحية

يا مراكبي يقول...

مش مهم المُقدمة والإعتذارات والحاجات دي :-)

المهم بجد هو الإستمرارية من جديد

شدّي حيلك

وينكى يقول...

يا مراكبي
الشدة على الله
هاتزهقوا مني بعد كده عشان انا حاسه بطاقة كتابية كبيرة جوا عروقي

شدوا حيلكم بقى ولاحقوني :))