الأربعاء، 23 نوفمبر 2011

رسائل إلى حبيبي 3

حبيبي
من غيرك ينقصني الاحساس بالامان
احساس غريب واعتراف أغرب انه يصدر مني انا بالذات
لأني عشت حياتي اللي فاتت كلها مش محتاجه غير عقلي واطرافي وصحتي في الدنيا
انا اللي كنت بادي الاحساس بالامان لغيري
والمساعدة والمشورة
والتفهم والودن اللي بتسمع
حالي اتغير كتييييير من يوم ما عرفتك.. وصدقنى لو قلتلك.. دا جه في الوقت المناسب
التغيير حلو في بعض الاحيان حتى لو كان بانك تفقد بعض من خصائصك
مادام انت عارف انها جزء اصيل منك ومش ممكن تفقده بسهولة
بس دا ما يمنعش... محتاجه الاحساس بالامان اللي كنت بستمده منك

اني أحس ان فيه شخص ممكن أكلمه في أي وقت من اليوم وأصحيه من احلى نومة عشان أقوله اني زهقانه او مخنوقة أو حتى عاوزة اسمع صوته.. وانا متأكده انه هايسمعني بقلب مفتوح من غير ما يقفل السكة ف وشي ويقولي.. روحي نامي


لما اكون مشحونة ومتضايقه طول اليوم هاعرف ان فيه شخص هايمتص مني كل الاحاسيس السلبية دي بمنتهى الهدوء والعقل


حد يحسسني اني ممكن أكون مفيدة فى الدنيا وأساعد بحاجات كتيرة قوي تفرق فى حياة البنى ادمين


حد يدفعني لقدام ويشجعنى دايما وفخور بيا قدام نفسي وقدام كل الناس وعلى طول مؤمن بيا ومؤمن بقدراتي مهما بدا قدامه العكس.. لأن الإيمان محله القلب مش العين أو الودن


حتى يوم ما نتخانق ونقطع بعض.. كل واحد فينا عارف حدوده كويس عشان احنا متأكدين ان ساعة الزعل بتروح.. لكن الكلمة الجارحة تاثيرها بيفضل في القلب على طول


وجودك جنبي بيديني الاحساس بالأمان من الناس السخيفة .. القريب منهم قبل البعيد، في مجتمع فيه كل واحد هايتوفى لو ما رماش كلمة مقرفة ف وشك لمجرد انه يحسسك قد ايه انت حالتك غم.. في الظاهر هو متعاطف معاك على حالك وفي الباطن هي رغبة سادية مريضة ان كل واحد يحس انه أحسن من اللي قدامه في اى حاجة وخلاص


بقعد أفكر.. ياترى لو انت هنا دلوقتي.. كنا هاننزل الميدان مع بعض؟
كنت هاتمسك ايدي ونفضل نجري وسط اخواتنا ونلحق مكان في الصفوف الامامية؟
ولما واحد منهم يقع نكون أول ناس تشيله وتحاول تسعفه


الحكاوي جوا قلبي ما بتخلصش.. والاسئلة جوايا عمالة تزيد ونار شوقي خلتها Grilled


بحبك قوي

0 حط دماغك: